المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الى العصفورة الحرة , ارجو التفسير


hebaesd
08-09-2009, 07:52 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حلمت بإنى وانا ماشية عند باب الشقة من الداخل سمعت صوت حركة بره فبصيت من العين السحرية لقيت حد واقف وبيحط ايده على العين فبقول مين بره . سمعت حد بيقول انا عاوزة اكلم خالى وبابا .. كررت تانى السؤال واتكرر الاجابة .. وبعد كده فتحت الباب لقيتها اختى .. لقيت وشها شبه حزين وبتدمع . فلقيت خالى موجود فى احدى الاوض وقلت لها ده خالو اهو ... فجه خالى وفى دخلة بابا كمان فخالى قالها مالك فى ايه .. قلت لها كمان اومال فين عبد الرحمن ( ابنها ) قالت لى عند محمد ( زوجها ) فسكت وبسمع منها كلامها .. فقالت لخالى اصل حصل خلاف بينى وبين محمد بقاله يومين ولما قلت له لا مش عاوزة كده وعاوزة عكسها وما راضاش سبت له البيت ( وكانت حكاية هايفة وخاصة بالفلوس ) .. فبقولها وحد يسيب ابنه برضه .. كنتى جبتيه معاكى على الاقل كنت نكون مطمئنين عليه .. فسكتت وبعدين بابا كان بيدمع وبيقول لخالو حنعمل ايه راح خالو قاله ان الحال سمح ممكن نوديها البحر بكرة ان شاء الله .. فبابا قاله لا ما ينفعش ... فانا فهمت من رد بابا انه عاوز يرجعها بيتها لجوزها .

اختى : متزوجة , مدرسة , عندها 26 سنة, منتقبة , زوجها ملتحى , عندها ولد اسمه عبد الرحمن , وحامل حاليا

اسفة انى طولت عليكى .

السلام عليكم .

العصفوره الحره
08-10-2009, 01:08 AM
سؤال بعد اذنك /
هل والدتكِ تعاني من مشكله معينه ( او أنتي زعلانه من شيء ) ؟!

hebaesd
08-10-2009, 04:26 PM
لا الحقيقة ... بس ايه علاقة والدتى بالحلم ؟؟ انا حلمت باختى ووالدتى مش موجودة فى الحلم

العصفوره الحره
08-10-2009, 10:12 PM
اختي الكريمه /
بعض الرموز في المنام تكون معاكسه وانا احببت التأكد فقط ... رمز الاب مثلاً = احياناً يدل على الام ..وقد تكون طرف في المشكله وليس الاب ... والعكس صحيح ...وهذا يتضمن قسم يسمى " التأويل بالضد " .

ولكن عموماً :::::::::::::::

فالوجه الحزين او الشاحب دائماً يعبر عن الاجواء النفسيه التي تمر بها او مرت بها وتركت بعض الاثار لديها ( كالتوتر والزعل ) .. والخلاف دايما ً يعبر عن صحة معتله واجحاف في الحكم على الاخرين او يخالف من يعاشره ... وبطبيعة الحال الدمع اذا لم يخالطه صراخ جيد بالمنام ويدل على الفرج وازالة الهموم ..وذكر البحر اصابة شيء كان يرجوه ويتمناه وقيل عنه رزق يعم الجميع والله اعلم .. ..